مجله خودرو / اخبار / تکنولوژی / معرفی ب ام و Z4 مدل 2023
۱۳۹۷/۰۲/۰۱ | ۰۹:۰۶

معرفی ب ام و Z4 مدل 2023

نام نویسنده: ادمین
معرفی ب ام و Z4 مدل 2023 با تغییراتی جزئی و رنگ های جدید

معرفی ب ام و Z4 مدل 2023 با تغییراتی جزئی و رنگ های جدید


معرفی ب ام و Z4 مدل 2023 با تغییراتی جزئی و رنگ های جدید

پس از انتشار تصاویر غیر رسمی از Z4 در تابستان گذشته، سرانجام نسخه جدید این رودستر باواریایی با تغییراتی جزئی در ظاهر و طیف جذابی از رنگ‌های جدید معرفی شد.

مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، نسخه جدیدی ب‌ام‌و Z4 با تغییراتی در ظاهر معرفی شده است که از بارزترین آن‌ها می‌توان به جلوپنجره لانه زنبوری جدیدی در نمای جلو اشاره کرد. این جلوپنجره که دقیقا با همان ابعاد نمونه قبلی طراحی شده است، چهره‌ای متفاوت و جذاب به این رودستر آلمانی بخشیده است. همچنین سپر جلو نیز بازطراحی شده  دریچه‌های ورودی هوا در طرفین دستخوش تغییرات اندکی شده‌اند.

ب ام و Z4 مدل 2023 ب ام و Z4 مدل 2023

همچنین نسخه چهار سیلندر sDrive30i برای اولین‌بار به صورت استاندارد به پکیج M Sport  مجهز بوده که سپرهای تهاجمی‌تر، رکاب‌های جانبی اسپرت‌تر و رینگ‌های ۱۸ اینچی منجصربفرد از مشخصه‌های بارز این نسخه می‌باشد. علاوه‌بر این‌ها پکیج ShadowLine نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شود. این پکیج تمامی تزئینات بیرونی را به رنگ مشکی در آورده است.

ب ام و Z4 مدل 2023 ب ام و Z4 مدل 2023

شایان ذکر است در لیست رنگ‌بندی این خودرو سه رنگ متالیک مشکی Thundernight، آبی Portimao و خاکستری Skyscraper برای اولین‌بار قابل سفارش‌گذاری شده است. همچنینی رنگ بنفش متالیک نیز که نخستین‌بار در سری 2 کوپه نمایش داده شد، اکنون برای Z4 مدل 2023 قابل سفارش‌گذاری است.

نگاهی به تغییرات اندک کابین

با ورود به کابین ب‌ام‌و Z4 جدید در نگاه نخست تفاوت چندانی با نمونه قبلی مشاهده نمی‌شود. این در حالی است که اگر نسخه sDrive30i پیش روی‌تان باشد، پکیج M Sport پیش چشمانتان خودنایی خواهد کرد. این پکیج شامل تودوزی چرم SensaTec برای صندلی‌ها و تریم داخلی، غربیلک فرمان چرمی، پدل شیفترهای M و صندلی‌های اسپرت M می‌شود.

ب ام و Z4 مدل 2023 ب ام و Z4 مدل 2023

در سایر موارد تفاوت چندانی مشاهده نمی‌شود. البته باید به این نکته نیز اشاره شود که طراحی نمونه قبلی مورد قبول اکثر علاقه‌مندان و دارندگان این خودرو بوده که همین امر سبب شده طراحان در نسخه جدید تغییرات انمدکی را به آن اعمال کنند. هرچند که برخی از منتقدان معتقدند که در نسخه جدید امکان اعمال تغییرات بیشتری نیز وجود داشته است.

مشخصات فنی و ویژگی‌های BMW Z4

ب‌‍‌ام‌و Z4 جدید در بخش مشخصات فنی هم تغییراتی نداشته و با همان پیشرانه‌های قبلی به بازار عرضه خواهد شد. این بدان معناست که این رودستر باواریایی در بازار ایالات متحده تنها با مدل sDrive30i عرضه خواهد شد. این نسخه از یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم 2 لیتر بهره‌ می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 255 اسب‌بخار و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو به وسیله همان جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک بکار رفته در نمونه قبلی به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد. البته شنیده‌ها حاکی از آن است که در Z4 مدل 2023 شاهد استفاده از جعبه‌دنده 6 سرعته دستی هم خواهیم بود. شایان ذکر است شتاب صفر تا 96 کیلومتر در نسخه sDrive30i  5.2 ثانیه اعلام شده است.

ب ام و Z4 مدل 2023 ب ام و Z4 مدل 2023

اما نسخه قوی‌تر این محصول که با پسوند M40i شناخته می‌شود، از همان پیشرانه شش سیلندر توربو 3 لیتری بهره می‌گیرد که حداکثر توان تولیدی آن 382 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن 500 نیوتن متر است. این نسخه ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در این نسخه نیز نیرو به وسیله همان جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به محور عقب انتقال می‌یابد.

قیمت و زمان عرضه

طبق اطلاعات منتشر شده توسط کمپانی ب‌ام‌و، از سال 2020 تاکنون حدود 55 هزار دستگاه Z4 در سراسر دنیا فروخته شده است که این آمار موجب رضایت این خودروساز آلمانی شده است. بنابراین می‌تواتن انتظار داشت که اخبار توقف تولید Z4 در سال 2025 شایعاتی است که ممکنم است به حقیقت نپیوندد.

نسخه جدید Z4 قرار است از نوامبر سال جاری با قیمت پایه 52 هزار و 800 دلاری برای مدل sDrive30i و قیمت 65 هزار و 400 دلاری برای مدل M40i راهی بازار ایالات متحده شود.

ب ام و Z4 مدل 2023 ب ام و Z4 مدل 2023

 

منبع

برای دریافت بروز‌ترین اخبارها و قیمت‌همه جا در خبرنامه عضو شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *